Kamis, 02 Februari 2012

DOA ISTERI SHOLEHAH

Ya Allah..
...
Kau ampunilah dosa ku yang telah kuperbuat

Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas

Kau berikanlah aku kekuatan mental

Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredahan

Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista

Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaran Mu

Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan



Ya Allah…

Sekiranya suamiku ini adalah pilihan Mu di Arash

Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya

Sekiranya suamiku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku dititianMu

Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya

Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu

Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya

Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di Dunia Mu

Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya

Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati oleh Mu

Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya



Tetapi ya Allah…Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang

Kau tunjukkanlah aku jalan yang terbaik untuk aku harungi segala dugaanMu

Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu

Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya

Sekiranya suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan

Kurniakanlah aku kekuatan Mu untuk aku memperbetulkan keadaanya

Sekiranya suamiku menyintai kesesatan

Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena



Ya Allah…Kau yang Maha Mengetahui apa yangterbaik untukku

Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan keterlanjuranku

Sekiranya aku tersilap berbuat keputusanBimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai

Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri

Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat Mu

Sekiranya aku ingkar dan durhaka



Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu

Ya Allah…Sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu

Aku buta tanpa bimbingan MuAku cacat tanpa hidayah Mu

Aku hina tanpa Rahmat Mu



Ya Allah…Kuatkan hati dan semangatku

Tabahkan aku menghadapi segala cobaanMu

Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami

Bukakanlah hatiku untuk menghayati agama Mu

Bimbinglah aku menjadi isteri Sholehah

Hanya pada Mu,



Ya Allah…

Ku pohon segala harapan

Kerana aku pasrah dengan dugaan Mu

Kerana aku sedar hinanya aku

Kerana aku insan lemah yang kerap keliru

Kerana aku leka dengan keindahan duniaMu

Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaran Mu

Kerana pendek akal ku mengharungi ujian Mu



Ya Allah Tuhanku…….

Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati

Isteri yang dikasihi

Isteri yang solehah

Isteri yang sentiasa dihati

Amin Allahumma Aamiin Ya Robbal'Alamiin


salam ukhuwah..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar