Sabtu, 24 Desember 2011

♥ ♥ PEREMPUAN acuan AL QUR'AN ♥ ♥

Perempuan yang aku SAYANGI. . .
Adalan penCinta agama dan Robb na
Yang mengalir rasa Cinta,takut dan harap
Terus menguasai perjalanan kehidupan na
Dari waktu ke waktu
Sehingga perjanjian antara jasad dan nyawa na berakhir ♥ ♥

Perempuan yang aku RINDUI. . .
Adalah dimata dan wajah na
Terpancar sinar Nuur ILAHI
Lidah na basah dengan dzikrullaah
Senantiasa Muraqqobah
Setiap waktu sibuk memperbaiki diri
Di sudut hati kecil na senantiasa
membesarkan ALLAH TA'ALA ♥ ♥

Perempuan yang aku CINTAI. . .
Yang menutup aurat na dari
pandangan lelaki ajnabi
kehormatan diri na menjadi mahal nilai na
Mujaahadatunnafsi adalah perjuangan yang mesti
Mujaahadatunnafsi dilakukan selalu
Disanjung tinggi penduduk langit dan bumi ♥ ♥

Perempuan yang aku DAMBAI. . .
Yang mendekatkn hatiku yang jauh dari ALLAH TA'ALA
Ketika aku disana dilamar duniawi
hadir na memperkasa akhiratku
Sewaktu aku alpa dan leka
Lembut manja na mentadzkirah diri
Dikala aku disapa bahana
Belai kasih na meng'insafkan naluri ♥ ♥

Perempuan yang aku KASIHI. . .
Yang bersyukur pada apa yang ada
yang bersabar pada apa yang tiada
Cinta pada hidup sederhana
Demi kebahagiaan abadi disana ♥ ♥

Perempuan yang aku SUKAI. . .
Menjadi dian pada diri na sendiri
Yang menjadi pelita untuk putera puteriku yang bakal dilahirkan
Untuk menyambung perjuanganku
menegakkan kalimah ALLAH TA'ALA nan kudus
Mendaulat perjuangan suci junjunan mulia ♥ ♥

Perempuan yang aku IMPI. . .
Adalah WANITA yang luhur hakiki. . .
MUSLIMAH yang setia sejati. . .
MU'MINAH yang Tho'at pada ILAHI. . .
itulah PEREMPUAN acuan Al QUR'AN ♥ ♥

Tidak ada komentar:

Posting Komentar